NYESZE
Tanári trükkök a gyakorlatban + az autonóm tanulás támogatása 2024. október 10.
2 Nyelvtanári módszertani workshop 1 délután - 2024. október 10. 15:00-16:50
Szabó Anett: Nyelvtanári trükkök a gyakorlatban
Kürti G. Krisztina: A ’tanulói részvénytársaság’, avagy az autonóm tanulás támogatása
Neil Anderson: An Introduction to Task-Based Learning - angol nyelvű workshop - 2025.01.30.
2025.01.30. Csütörtök 15:00-15:50 (10 perc szünet) 16:00-16:50
Előadó: Neil Anderson (CELTA / DELTA Trainer; Teacher Educator)
An Introduction to Task-Based Learning
Bernadett Veress: Fun & Flow - Kreative Flickflacks für Schülerzentrierung und Motivation - német nyelvű workshop 2025.01.30.
NÉMET nyelven
2025.01.30. Csütörtök 15:00-15:50 (10 perc szünet) 16:00-16:50
Előadó: Bernadett Veress
Fun & Flow: Kreative Flickflacks für Schülerzentrierung und Motivation
Téli ünnepek sokféleképpen - SZŐKE JOHANNA - online módszertani workshop nyelvtanároknak
2023. december 14. csütörtök 15:00-16:50
Nincs nyelvórai karácsony pulyka, Christmas pudding, tojáslikőr és Christmas stockings nélkül! Vagy mégis? És ha nem mindenáron a tradíciók karácsonyáról szeretnénk beszélni? Ezen az online alkalmon betekintünk a téli ünnepek változatos világába és megnézzük, hogyan folyhat ugyanúgy célnyelven az ünnepi óra anélkül, hogy csak az anyanyelvűek tradícióval foglalkoznánk. Hiszen alapvető célunk a kommunikáció, a világ pedig sokszínű! Üljetek a gép elé a téli hangulatnak megfelelő bármilyen nemzetközi vagy hazai itallal és édességgel!
Tréner: Szőke Johanna
Honnan hova? - Egy nyelvóra eleje és vége kicsit másképp - ENYEDI ÁGNES - Online módszertani workshop nyelvtanároknak - november 9
2023. november 9. csütörtök 15:00-16:50
Egy tanóra kezdete és befejezése két olyan pillér, amire bátran építhetjük az egész alkalom tervét, dinamikáját és eredményességét is. A foglalkozás során átgondoljuk mivel szoktuk/lehet az óráinkat indítani vagy befejezni, mennyire segítik az egyes nyitó vagy záró lépések az óra sikerét, illetve hogy a tanulók mennyire tudnak partnerek lenni abban, hogy ne csak elfogadják és megcsinálják azokat a feladatokat, amivel készülünk az órára, hanem tevékenyen hozzájáruljanak ahhoz, hogy nyelvtudásuk fejlődjön.
Tréner: ENYEDI ÁGNES
Kritikai gondolkodás és mesterséges intelligencia - Csíky Anna - Online módszertani workshop nyelvtanároknak - 2024.02.01.
2024. február 01. csütörtök 15:00-16:50
Kritikai Gondolkodás és a Mesterséges Intelligencia
Lehet, hogy a diákjainkat sok mindenben segíti majd a mesterséges intelligencia idegen nyelven is - de hogy a kritikai gondolkodási készségükre szükségük lesz, akármivel is foglalkoznak, az biztos. Ezen a workshopon azt járjuk körül, milyen feladatokat vethetünk be a nyelvórán, amik a nyelvi fókusz mellett ezt a 21. századi szupererőt is fejlesztik, különböző MI eszközökre is építve. Breakout room, Mentimeter, a nekem legjobban bevált Jamboard alternatíva (tudjátok, megszűnik októbertől), sok közös gondolkodás és praktikus ötletek.
Tréner: CSÍKY ANNA
NYESZE Akadémia Exkluzív - Online módszertani workshop nyelvtanároknak - augusztus 30
2023. augusztus 30 szerda (szerda, 12:00-16:00) ONLINE WORKSHOP
3 workshop 1 délután!
- 12:00-13:50 Csíky Anna és Szőke Johanna: Gép generálta gondolatébresztés – ötletek órai feladatokhoz és óratervezéshe
- 14:00-14:50 Szabó Anett - IKT eszközök a nyelvoktatásban
- 15:00-15:50 Somkövi Bernadett-Harsányi Bence - ImPro playshoP - improvizációs technikák a nyelvórán
Beszédből írás -írásból beszéd: a beszéd- és íráskészség integrált fejlesztése a nyelvórán - SIPOS PIROSKA - Online módszertani workshop nyelvtanároknak - 2023.09.14.
2023. szeptember 14. csütörtök
Beszédből írás -írásból beszéd: a beszéd- és íráskészség integrált fejlesztése a nyelvórán.
Nyelvtanárként gyakran tapasztaljuk, hogy míg tanulóink szívesen veszik a beszédkészséget fejlesztő feladatokat, az íráskészség fejlesztésére gyakran inkább csak a különböző nyelvvizsgák nyomására fordítanak kellő energiát. A workshop célja, hogy ötleteket adjon ahhoz, miképpen lehet a diákok körében népszerű beszéltető feladatokat az íráskészség fejlesztésére is használni, és fordítva: hogyan lehet írásbeli feladatokat továbbgondolni úgy, hogy a tanulók szóbeli kommunikációját is fejlesztjük általuk.
Tréner: SIPOS PIROSKA
"Vigyázz magadra!" - nyűgök, vágyak és lehetőségek 2021-ben – Enyedi Ágnes
A tavalyi év során többször kerültünk olyan helyzetbe, amikor fele tetejére állt minden, nem voltak eszközeink és megoldásaink a feladatainkhoz. Aztán amikor kaptunk eszközöket, sokszor kedvünk vagy energiánk nem volt. Vagy ha nekünk még lett volna, a tanulóinkból tűnt el a motiváció. Hogyan lehet ilyen reménytelen helyzetekben megtalálni a pozitív kihívásokat, a lehetőségeket, sőt jó esetben még a sikert is?
Agilis szemléletmód a vállalati, üzleti nyelvoktatásban - Csősz Ildikó
A cégekben, szervezetekben, amelyekben tanítunk, egyre nagyobb teret kap az agilitás. Az agilis szemlélet egy rugalmas alkalmazkodás a folyton változó körülményekhez, újraértékelés, feltárás, cselekvés. Személyes felelősség-vállalásra, dinamikus önképre, fejlődésfókuszú gondolkodásmódra és a felhatalmazásra épül.
Nyelvtantanítás az online térben – Szőke Johanna
Sokféle online tanítási praktikával megismerkedhettünk már az elmúlt hónapokban, amik közül a legtöbb a diákok beszéltetését helyezte előtérbe. Ám most nézzük meg azt a területet, aminek az izgalmas tanítása még a személyes oktatásban is nehézséget tud okozni.
A NYELVÓRA KIMAXOLÁSA - A NYELVÓRA IDEJÉNEK LEGTELJESEBB KIHASZNÁLÁSA - Sipos Piroska
Tanárként gyakran érezzük, hogy a kontaktórán eltölthető idő nagyon kevés. Így kiemelten fontos, hogy minden perc, amikor a diákokkal találkozunk a nyelvóra keretében, hasznosan teljen. Ráadásul ennek megvalósítása jelentősen hozzájárul tanulóink tanórával való elégedettségéhez.