Leírás
2025. augusztus 28 csütörtök 12:00-16:00 - online workshop
4 workshop - 1 délután
Enyedi Ágnes: Láthatatlan mozgatórugók – A tanári munka belső erőforrásai
A műhelymunka során feltérképezzük azokat a tipikus személyiségjegyeket és belső igényeket, amelyek sokunkat a tanári pályára vezettek. Megtaláljuk-e a mindennapokban azokat a helyzeteket, amelyek ezeket az igényeket táplálják? És ha nem, hogyan teremthetünk tudatosan, kreatív módon ilyen alkalmakat?
A résztvevők ötleteket és konkrét feladatokat gyűjthetnek, amelyek segítenek a szakmai energiák feltöltésében és a motiváció hosszú távú fenntartásában.
Várunk mindenkit, aki szeretne ráhangolódni saját belső motivációira, és önazonos módon inspirációt meríteni a tanévhez
Sipos Piroska: Motivált tanár
Nagyon nem mindegy, hogy tanárként a munkánkat motiváltan vagy csak muszájból végezzük. Nem csupán azért, mert egy motivált tanár lelkesedése a tanítványokra is általában ösztönzően hat, hanem mert a testi-lelki egészségünket is befolyásolja, hogy örömforrás-e számunkra az a tevékenység, amivel napjaink jó részét töltjük.
A workshop során áttekintjük, hogy a kutatások szerint mi jellemzi a tanári motivációt, és a szakirodalom, valamint saját tapasztalatok alapján milyen módokon lehet a nehézségek ellenére is megőrizni vagy akár újra éleszteni a lelkesedést a pálya iránt.
Szabó Anett: Motiváció támogatása a Z generációnál
A Z generáció másképp működik: nehezebben tudnak koncentrálni, személyes kommunikációjukban is gyakran akadályokkal szembesülnek, és memóriájuk inkább rövid távú. Ha a diákok fáradtak vagy túlterheltek, a motivációjuk gyorsan elszáll. A workshopon gyakorlati, rövid (5–10 perces) feladatokat mutatok be, amelyek segítenek felébreszteni a tanulókat, növelni a figyelmüket, és fejleszteni a memóriájukat. Emellett kitérünk arra is, hogy az élvezetes tanulás hogyan támogatja a tartós tudás kialakulását.
Szőke Johanna: Tanulás újratervezve: ötletek az új generációk nyelvtanításához
Gen Z és Gen Alpha diákjaink nemcsak a figyelmük folyamatos fenntartását, hanem valódi, kézzelfogható és autentikus tudást is várnak. Ezen a workshopon pár gyakorlati ötletet nézünk meg a tananyagok és tanórák újratervezéséhez: edutainment (TikTok-videó készítés), mikrotanulás, interdiszciplináris projektek és learning-by-doing projektfeladatok. Beszélni fogunk a mesterséges intelligencia értő bevonásáról is a tanulási folyamatba.
Paraméterek
nyelv | magyar |